Jag tittade igenom lita gamla prylar och vet ni vad jag hittade?! Jo, min gamla "mina vänner" bok från 2003! Ojoj det var tider det... Men då fick jag idén att skriva en likadan och ha på bloggen, så kan alla som vill få skriva sin egen och posta i kommentarerna, så lägger vi in det i inlägg i kategorin "Holy och Chicos Vänner". Våran egen lilla "mina vänner" bok, på webben! Kan det bli bättre???? Skulle gärna vilja att Vesuviana, Bertil, Babbis och övriga vänner och läsare skriver! Ni kopierar bara detta, som är min mall och där ni även får lite fakta om mig (Holymama):


Namn: Holymama Muu

Smeknamn: Holy

E-mail: Gammalmodig som man är delar man med maken, men ni når oss på [email protected] eller på facebook

Mina bästa vänner: Gänget på Alibaba's, Bertil m.fl.

Skolan: Mina åsikter om skolan är väldigt blandade... Men jag älskar idrott (då det är yoga, kampsport i form utav självförsvar eller avslappningsstund)

Favoritsport: Krocket och boul är två favoriter, men yoga slår nog allt!

Mina hobbies: Klä mig i vackra kläder, gå på roliga evenemang och mysa med Papachico. Just nu håller jag även på att sticka en väska med pärlor.

Favoritfärg: Måste nog säga att just nu är det sköldpaddsgrönt och hudfärgat beige som jag har fastnat för!

Jag leker gärna med: De små barnen på Alibaba's Pizzeria, väldigt söta små varelser som jag verkligen ser upp till! Barnen är ju våran framtid.

Min första riktiga vän: Kleopatra Sigurdsson

Vi lärde känna varandra genom: Vi bodde grannar när vi var små, tyvärr har vi ingen kontakt idag. Gamla Kleo var en riktig höjdare på plockepinn.

Min favoritfilm: Nakne Kocken, HAIR och alla Snobben-filmerna

Mitt favoritprogram på tv: Debatt, Dansbandskampen och Antikrundan

Min idol är: Carl-Jan

Min favoritmusik: Klassiskt, jazz men även moderna rytmer går faktiskt att skaka rumpa till.

Min favoritbok: Nisse går till posten, Kort kjol och Emanuel

Jag äter helst: Mat kryddad med senap eller timjan/oregano, men jag tycker extra mycket om palt. Det är jag uppväxt med!

Mitt favoritdjur: Gås och korthårig dvärgschnauzer

Vad jag gillar: ALLT! Dock inget inom gråzonerna...

Vad jag inte gillar: Gråzoner, sura tanter och tepåsar som gått ur datum.

Vad jag tycker om hos dig: <---- här kan ni fylla i nåt kul om mig!!

Det jag önskar dig: <---- samma här!!!

 


1 kommentarer

Faster Babbis

04 Dec 2010 23:06

Men uj, uj, uujj! Va' skojj! Nu får gamle Babbis yttra sig i bloggvärlden, jag gör min debut nu!!



Namn: Beata

Smeknamn: Babbis

E-mail: [email protected]

Mina bästa vänner: Ulla Svensson och Kurt Östensson

Skolan: Minns jag allt, det var rediga dagar det! Lärde känna Ulla och Kurt på högskolan minsann.

Favoritsport: Stickning

Mina hobbies: Lägga patiens, spela vändåtta och svälta räv, umgås med mina nära och kära samt sticka och sy.

Favoritfärg: Cerise och Ravioli-gul.

Jag leker gärna med: Ullas dotterdotter Nicolina, med mina gamla dockor jag hade när jag var liten! Papachico fick aldrig chansen att leka med dem tyvärr.

Min första riktiga vän: Ulla och Kurt!

Vi lärde känna varandra genom: Högskolan, vi var ena fenor på geometri och brukade plugga på Café Gyllene Hundbenet tillsammans tre dagar i veckan.

Min favoritfilm: Gamla Bergman-filmerna slår väl allt...

Mitt favoritprogram på tv: Måste hålla med Holymama, det är Antikrundan! Men jag har även fastnat för Ung och Bortskämd, nu på senare dagar. Så ska det låta är också en stor favorit.

Min idol är: Peter Harrysson

Min favoritmusik: Blues!

Min favoritbok: Leif GW Perssons böcker

Jag äter helst: Ett redigt mål i form utav förrätt, varmrätt och helst två efterrätter!

Mitt favoritdjur: Tax och turrturr-duva

Vad jag gillar: Körsbärspaj, mina nära och kära, gamla fotoalbum och övermogna apelsiner

Vad jag inte gillar: Ipred-lagen och rosa läppglans

Vad jag tycker om hos dig: Holy, jag stendiggar ditt hår! Papachico, du är en unik och väluppfostrad brorson, din humor är verkligen att sätta upp mot din fars!

Det jag önskar dig: Önskar er en riktigt god jul och ett fortsatt lyckligt förhållande.

Kommentera

Publiceras ej